joga Białystok, yoga shala Białystok, Ania Chomczyk, Urszula Sienkiewicz, Marta Kuklewicz-Sosnowska, Marta Wołosiewicz-Połomka, Lidia Kaczmarczyk, ashtanga Białystok, aerial joga Białystok, joga dla kręgosłupa Białystok, najlepsza szkołą jogi w Białymstoku, zajęcia dla kobiet Białystok, warsztaty rozwojowe Białystok, gdzie na jogę Białystok, fly joga Białystok, joga na hamakach Białystok

Open your heart. Bezpieczne wygięcia do tyłu – warsztaty z Krystianem Mesjaszem

28.02 – 1.03.2020

Plan warsztatów:

Piątek:

17:00-19:15 – I seria prowadzona + joga nidra

Sobota:

  • 8:00-10:00 – Poranny Mysore
  • 11:30-13:30 –  Wygięcia do tyłu cz. I
  • 13:30-14.00- Pranajama (Vrttii – proporcje oddechowe)

Niedziela:

  • 8:00-10:00 – Poranny Mysore
  • 10:30-12:30 – Wygięcia do tyłu cz. II
  • 13.00 – 13.30 – Medytacja – Chidakasha Dharana
  • 13.30 – 14.00 – Pytania i odpowiedzi

Ashtanga Yoga

Warsztaty to doskonała okazja do pogłębienia własnej praktyki ashtanga jogi. Rozpoczniemy je pierwszą serią prowadzoną tradycyjnie odliczaną w sanskrycie. Podczas porannych zajęć mysore każdy z uczestników będzie wykonywać praktykę samodzielnie wypracowując swój własny rytm i dostosować ją do własnych potrzeb i możliwości. Każdy otrzyma w tym czasie adekwatne dla niego wskazówki i korekty.

Wygięcia do tyłu

Podczas zajęć warsztatowych skupimy na wygięciach do tyłu. Czasami budzą zgrozę, czasami lęk, ale to prawdziwy zastrzyk energii. Pracując nad wygięciami zajmiemy się całą przednią taśmą anatomiczną.  Najpierw przygotujemy ciało wykonując specjalną sekwencje asan otwierającą przody ud, psoasy i barki, a później popracujemy nad mostkami. Zajmiemy się również jednym z największych wyzwań – schodzeniem do mostka z pozycji stojącej. Poszczególne techniki pozwolą nam nie tylko poczuć stabilność, komfort i wygodę, ale także pokonać pojawiający się w głowie lęk. Będzie to świetna okazja, żeby przekonać się, że to praca z oddechem jest kluczem do opanowania tej techniki.

PRANAJAMA

Pranjamy to ćwiczenia oddechowe, które uczy kontrolować i regulować przepływ siły życiowej (prany). W praktyce jogi oddech staje się pośrednikiem między ciałem i umysłem. Jego opanowanie pozwala uspokoić umysł i zwiększyć nad nim kontrolę. Podczas praktyki skupimy się na dwóch ważnych elementach pranajamy: wstrzymaniem oddechu w określonych cyklach (Kumbhaka) oraz na odpowiednich proporcjach oddechu (Vrttii). Dzięki tej praktyce spowolnimy procesy mentalne by zaobserwować, że chwila bezdechu jest wolna od myśli i to w nie znajduje się w niej błoga cisza.

Medytacja

Praktyka medytacji uczy nas samoobserwacji oraz skupienia umysłu. Dzięki nim budzi się wewnętrzna uważność i umiejętność doświadczania każdej pojawiającej się chwili. Chidakasha Dharana jest medytacją bazującą na tradycji tantrycznej, pozwoli nam doświadczyć i eksplorować naszą wewnętrzną nieskończoną przestrzeń.

Yoga Nidra

Yoga nidrę opisuję się często jako metodę systematycznego wywoływania pełnego fizycznego, psychicznego i emocjonalnego relaksu. Podczas dobrze przeprowadzonej sesji yoga nidry nasza uwaga odwraca się od świata zewnętrznego i kieruje do wewnątrz. Znajdujemy się w specyficznym stanie pomiędzy jawą i snem, w którym mamy dostęp do ukrytych treści własnej podświadomości. W stanie takim pojawiają się senne obrazy i emocje, przed którymi w stanie normalnego czuwania wzbraniamy się wypierając je ze świadomości. W momencie gdy uzmysłowimy je sobie przestajemy się z nimi identyfikować, dzięki czemu możemy się od nich uwolnić.

DSC_2390

Prowadzi Krystian Mesjasz

Nauczyciel ashtanga yogi. Publikuje w magazynie „Yoga & Ayurveda”, przedstawiając czytelnikom kulturę Indii i historię nowożytnej jogi. Jest również redaktorem portalu „Boso na macie” – jednego z największych portali o jodze i zdrowym stylu życia. Od czasu do czasu występuje w “Magazynie Joga” w roli eksperta, przedstawiając swój punkt widzenia na różne jogiczne tematy. Jest autorem sesji medytacyjnych aplikacji “GoodMind”, w której stara się nauczać jak funkcjonuje umysł. Regularnie podróżuje do Mysore w Indiach, gdzie pod okiem Sharata Joisa pogłębia i rozwija praktykę jogi. Autoryzowany do nauczania jogi przez Instytutu KPJAYI w Mysore.

Open your heart. Bezpieczne wygięcia do tyłu

28.02-1.03

430 zł

Koszt: 430 zł